Grupul investitor deținut de stat, Citic, și firma cu capital privat din Statele Unite, Carlyle Group, vor preluat operațiunile, potrivit unui acord în valoare de 2,1 miliarde de dolari.
McDonald deține și operează aproape 65% din cele 2.000 de magazine din China.
Procesul de francizare îi permite companiei să preia o parte din vânzări în contextul în care reduce din costurile de operare.
McDonald încearcă să eficientizeze operațiunile globale. Schimbarea structurii de proprietate pentru a se concentra mai mult asupra francizelor reprezintă o parte importantă din restructurare.
În martie 2016, compania susținea că este în căutarea unor parteneri care să o ajute să își sporească numărul restaurantelor cu 1.500, în China, Hong Kong și Corea, în următorii cinci ani.
În urma acordului semnat luni, McDonald va păstra 20% din participație în afacerea din China. Citic va deține 52% din participație, iar Caryle va avea 28% din noua afacere.
Yum Brands, care deține KFC și Pizza Hut, își restructurează, de asemenea, afacerea din China.
Atât McDonald, cât și Yum Brand se confruntă cu o competiție din partea restaurantelor locale, mai ieftine.